بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

۵بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه | معرفی بهترین مناظر طبیعی ترکیه

ترکیه، کشور شگفت انگیز با طبیعتی بکر

شاید با شنیدن سفر به ترکیه اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید، خرید از فروشگاه‌های بزرگ و شلوارک پوشیدن لب ساحل است، اما جالب است بدانید که ترکیه دارای مناظر طبیعی بی‌نظیری هم هست. طبیعت و مناظر جنگلی و سرسبز این کشور جز مناظر طبیعی بکری است که به آن کم لطفی شده است.دره‌های بیابانی، پارک‌های ساحلی فوق العاده، کوه ها و آبشار که مناظر زیبای آن‌ها شما را حیرت زده خواهند کرد. در این مطلب به معرفی بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه می‌پردازیم تا این بار به جای رفتن به خرید و ساحل، کمی از زیبایی این مناظر نیز لذت ببرید و آرامش بگیرید.

بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

معرفی بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

همانطور که گفته شد ترکیه دارای طبیعتی بی‌‌نظیر می‌باشد، از سواحل و دره‌ها گرفته تا ارتفاعات و جنگل‌ها که در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

کوه های آرارات، از معروف‌ترین دیدنی‌ها

رشته کوه‌های آتشفشانی آرارات در مناطق شرقی ترکیه که دامنه‌های شمالی و شرقی آن 1000 متر از جنوب و از غرب 1500 متر بالاتر از سطح آب قرار دارند. این رشته کوه با داشتن دو قله در فواصل 11 کیلومتری که هردوی آن‌ها غیر فعال هستند حدود 5 کیلومتر ارتفاع دارد. یکی از نکات جالب این کوه قدمت آن است که برخی از ارمنی‌ها آن را متعلق به دوران کشتی حضرت نوح و پایان یافتن عصر یخبندان می‌دانند. از دیگر نام‌های این کوه می‌توان به کوه جودی اشاره کرد که نام آن در قرآن نیز آمده است.

۸بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

جنگل‌های بلگراد (Belgrad)

جنگل‌های بلگراد منطقه‌ای فوق العاده سرسبز و دیدنی با طبیعتی آرامش ‌بخش می‌باشند که واقع در 15 کیلومتری شمال غربی شهر استانبول است. همین ویژگی دسترسی به این جنگل را آسان‌تر می‌کند. به همین دلیل سالانه افراد زیادی اعم از مردم ترکیه و گردشگران از این جنگل زیبا بازدید می‌کنند.

جالب است بدانید مساحت این جنگل در دوران اوج امپراطوری عثمانی، چیزی حدود 13 هکتار بوده است، اما در حال حاضر فقط چیزی حدود 5 هکتار از آن باقی‌ مانده است. با این حال، چیزی از زیبایی‌ها و عظمت این طبیعت زیبا کم نمی‌شود. قنات‌هایی که بازدیدکنندگان امروزه در مسیرهای جنگلی مشاهده می‌کنند، روزگاری منبع تامین اصلی آب شهر بوده است.

۷بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

مناطق پاموکاله (Pamukkale)

پاموکاله که در زبان ترکی معنای قله پنبه‌ای می‌دهد، منطقه‌ای است طبیعی در ایالت دنیزلی. این ایالت در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. در این منطقه چشمه‌های آب گرم طبیعی و زلال وجود دارند. این منطقه در اکثر مواقع سال آب و هوایی معتدل دارد و گزینه‌خوبی برای چادر زدن در شب‌های تابستانی می‌باشد.

۴بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

پارک کوهستانی کاچکار (Kaçkar)

کوهستان کاچکار بلندترین قله و طولانی‌ترین رشته‌های کوهستانی را در شرق دریای سیاه دارا است، که از شرق تا غرب آن توسط رود چروه احاطه شده است. ارتفاع بلند‌ترین قله کاچکار تقریبا 4000 متر است. این کوهستان دارای 5 یخچال عظیم است، که تنوع زیست محیطی گسترده‌ای را در کوهستان‌های منطقه شرق دریای سیاه ایجاد کرده است. این کوهستان دارای 11 روستا و 44 ییلاق می‌باشد که چوپان‌ها اغلب در بهار و تابستان در این مناطق زندگی می‌کنند.

کوهستان کاچکار منطقه‌ای وسیع با طبیعت ناب و مناظری زیبا است که همه عکاسان را مشتاق به دیدن خود می‌کند. بسیاری از دوست‌داران طبیعت گردی برای بازدید، تفریح و آرامش گرفتن پا به طبیعت این کوهستان می‌گذارند. تفریحات زیادی همچون پیاده‌روی و کوه‌نوردی در این منطقه بسیار محبوب می‌باشد.

۳بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

مناطق کاپادوکیا (Cappadocia)

کاپادوکیا نام شهری عظیم و باستانی در آناتولی مرکزی در ترکیه می‌باشد. قرن‌ها پیش، بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی، خاکستری ضخیم تمام این منطقه را تحت پوشش قرار داد. با گذر زمان مواد مذاب سرد شده و رو به فرسایش رفتند تا امروز منطقه‌ای با منظره فوق العاده دیدنی رقم بزنند.فاصله این منطقه تا استانبول کمی دور است و با وسایل شخصی حدود 9 ساعت طول خواهد کشید. ارزشش را دارد تا به دل این منظره بکر بزنید و در صخره‌ها و روستا‌های این منطقه دوچرخه سواری کنید، یا سوار بالن‌ها شوید و یک تجربه فوق العاده دیدنی و فراموش نشدنی از این مناظر بدست آورید.

۲۷کاپادوکیا

آبشار دودن آنتالیا (Duden)

آبشارهای دودن در کشور ترکیه، واقع در شهر آنتالیا جزو اصلی‌ترین جاذبه‌های گرشگری آنتالیا به حساب می‌آید. دسترسی راحت به این منطقه توریستی، هزینه‌های کم و امکانات مناسب ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود خیلی از گردشگران بدون هیچ دغدغه‌ای از این مکان دیدن کنند. این آبشار فقط 20 دقیقه با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد.

این آبشار زیبا و دیدنی شامل دو بخش بالایی و پایینی می‌باشد:

  • آبشار پایینی
    آبشار پایینی این شهر مستقیما وارد دریای مدیترانه می‌شود. این آبشار مقداری با مرکز شهر فاصله دارد و باید فاصله‌ای حدود 28 کیلومتر به سمت جاده قدیم آنتالیا-بوردور برویم تا به آن برسیم. ارتفاع آبشار پایینی 40 متر است که همین مهاجران را موجب می‌کند از جنگل‌ها و صخره‌ها عبور کنند و به آن برسند.
  • آبشار بالایی
    آبشار بالایی اما تقریبا در قسمت بالایی شهر آنتالیا واقع شده است. فاصله این آبشار تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه است که در اطراف آن کافه‌ها و رستوران‌های زیادی تاسیس شده است. فکرش را بکنید در کافه نشسته‌اید، قهوه‌ای داغ در دست دارید و به منظره زیبای آبشار دودن خیره شده‌اید و از صدای آب لذت می‌برید. بی‌نظیر است، اینطور نیست؟
۶بهترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ترکیه

سخن پایانی

ترکیه مانند پلی طبیعی میان قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته است. این کشور که به خاطر سواحل و فروشگاه‌های خاص خود معروف شده است، به دلیل منطقه جغرافیای خاصی که دارد، پر است از مناظر طبیعی ناب و ارتفاعات سرسبز و مراتع چشم‌نواز! همانطور که دیدید ترکیه‌ چیزهای خیلی بیشتری از سواحل و هتل های چند ستاره و فروشگاه‌های لباس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.