ترکیه موفق‌ترین کشور منطقه در جذب گردشگر سلامت!

گردشگری سلامت در ترکیه

گردشگری سلامت در ترکیه و اطلاعات جالبی که ممکن است به کارتان بیاید؟ با نیلا همراه شوید!

گردشگری سلامت در ترکیه

در سال‌های اخیر ترکیه در زمینه صنعت گردشگری سلامت رشد چشمگیری داشته است و بر اساس گزارش انجمن گردشگری سلامت آنکارا (ASTUD) قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ سهمی معادل ۲۰ میلیارد دلار در بازار بخش بهداشت جهانی داشته باشد.

اما به نظر نمی رسد به دلیل همه گیری جهانی کووید-19 این اتفاق بیفتد.

طبق گزارش USHAS (شرکت خدمات بهداشتی بین المللی) هدف ترکیه در گردشگری سلامت برای سال 2023 به 1.5 میلیون بیمار و 10 میلیارد دلار تغییر کرده.

در ده سال گذشته، تعداد گردشگران پزشکی در جهان با گردش مالی بیش از 100 میلیارد دلار در سال، از ده میلیون نفر گذشت.

گردشگری سلامت چیز جدیدی نیست

از زمان یونان باستان، بیماران برای درمان بیماری‌های خود به سفر می‌رفتند. گردشگری سلامت با درمان محلی متفاوت است زیرا شامل سفر به شهر یا کشور دیگری از محل زندگی فرد برای درمان است.

ترکیه چه نوع خدمات درمانی به گردشگران سلامت ارائه می دهد؟

ترکیه انواع خدمات درمانی پزشکی را ارائه می دهد: بیماری‌های چشمی، ارتوپدی و تروماتولوژی، داخلی، گوش، حلق و بینی، زنان، جراحی عمومی، بیماری‌های دهان و فک و صورت، بیماری‌های پوست، سلامت کودکان، و خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، جراحی پلاستیک و دندان.

تنوع خدمات بهداشتی ترکیه همچنان برای خارجی‌ها و بازنشستگان بین المللی جذابیت ایجاد زیادی دارد.

گردشگری سلامت در ترکیه

چرا ترکیه بهترین گزینه برای گردشگری سلامت است؟

موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ترکیه، کیفیت خدمات، آب و هوا، ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت در ۳ قاره مختلف و مسافت پروازی ۴ ساعته، این کشور را به ستاره درخشان گردشگری سلامت در جهان تبدیل کرده است.

۶ دلیل اصلی برای انتخاب ترکیه به عنوان مقصد گردشگری سلامت:

• خدمات با کیفیت در سطح جهانی
• قیمت گذاری بسیار رقابتی
• خدمات سفارشی و متنوع
• تعداد زیاد مؤسسات بهداشتی معتبر
• زمان کوتاه درمان
• میراث فرهنگی غنی

همه این موارد نقش بسزایی در تصمیم‌گیری افراد چه برای استفاده از خدمات درمانی و یا زندگی در ایام بازنشستگی در کشور زیبای ترکیه دارد.

بیماران، ترکیه را در درجه اول به دلیل نسبت کیفیت به قیمت انتخاب می کنند.

هزینه‌های درمان و جراحی در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و سایر کشورهای توسعه یافته غربی مناسب‌تر است.

به عنوان مثال، درمان IVF در ایالات متحده حدود ۱۵۰۰۰-۱۶۰۰۰ دلار است، در حالی که در ترکیه ۲۶۰۰ دلار است.

عمل‌های پزشکی مانند نزدیک بینی لیزری، دوربینی، آستیگماتیسم بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در کشورهای اروپایی متغیر است، در حالی که در ترکیه حدود ۶۰۰ یورو است. در حالی که جراحی قلب باز به طور متوسط در کشورهای اروپایی ۲۵۰۰۰ یورو است، در بیمارستان های ترکیه حدود ۱۰۰۰۰ دلار است.

با توجه به قیمت‌های بالای خدمات بهداشتی در اروپا و سایر کشورهای پیشرفته غربی، بازنشستگانی که مشکلات سلامتی دارند برای ادامه زندگی، ترکیه را ترجیح می‌دهند. این وضعیت منجر به مهاجرت بازنشستگان زیادی از سایر کشورها به ترکیه شده است.

گردشگری سلامت در ترکیه

بهترین امکانات برای گردشگران سلامت در ترکیه

هم افرادی که می‌خواهند دوران بازنشستگی خود را در ترکیه بگذرانند و هم خارجی‌هایی که می‌خواهند از مراقبت‌های بهداشتی برخوردار شوند.

اول شهر زیبای استانبول، جایی که خدمات بهداشتی در حال توسعه و فراوانی دارد و سپس آنتالیا را بخاطر شرایط آب و هوای مدیترانه‌ای و فرصت‌های گردشگری که دارد، ترجیح می‌دهند.

در مقایسه با کشورهای اروپایی، گردشگری سلامت و بازنشستگی بین‌المللی در ترکیه تنها دلیل جذابیت و انتخاب گردشگران نیست، بلکه پایین بودن هزینه‌های درمان و ارائه خدمات باکیفیت پزشکی، ترکیه را به مقصد گردشگران پزشکی و سلامت تبدیل شده است.

ترکیه درمان در سطح جهانی را با قیمت‌های بسیار رقابتی ارائه می دهد.

برای گردشگری سلامت، موسسات باید توسط کمیسیون مشترک بین‌المللی (JCI) اعتبار سنجی شوند و اعتبار آن‌ها مورد تایید کمیسیون قرار بگیرد.

حدود ۴۵ موسسه و بیمارستان معتبر در ترکیه وجود دارد که در رتبه دوم جهان قرار دارند.

اکثر این سازمان‌های معتبر در استانبول هستند.

استانبول هم از نظر بیمارستان‌ و هم از نظر تنوع خدمات بهداشتی اولین مکان در ترکیه است.

محبوب ترین شهرها برای گردشگری سلامت در ترکیه

گردشگری سلامت در ترکیه | بیشترین میزان گردشگران سلامت در استانبول و آنتالیا هستند. بعد از آن شهرهای آنکارا، ازمیر، بورسا، موغلا و آیدین قرار دارند.

در سال‌های اخیر تعداد گردشگرانی که برای کاشت مو و لیزر درمانی به استانبول، آنتالیا و آنکارا سفر می ‌کنند، افزایش قابل توجهی داشته است.

تعداد درمان‌ها در استانبول و آنتالیا در زمینه جراحی چشم، دندان و زیبایی بیشتر است.

گردشگری سلامت در ترکیه

گردشگری سلامت ترکیه، بازدیدکنندگان بر اساس کشور

گردشگری سلامت در ترکیه، گردشگرانی را از بیش از ۱۳۰ کشور از جمله آلمان، روسیه، ایران، عراق، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، گرجستان، ازبکستان، اوکراین، آلبانی، بلغارستان، لیبی، بوسنی و هرزگوین، مولداوی و مقدونیه جذب می‌کند.

اطلاعات بیشتر درباره زندگی در ترکیه

• ترکیه: هفتمین کشور برای زندگی و کار در سراسر جهان: بر اساس نظرسنجی گروه HSBC، ترکیه در بین ۱۶۴ کشور در رتبه هفتم بهترین کشور برای زندگی و کار قرار دارد.

• کار و یافتن شغل در ترکیه به عنوان یک خارجی: خارجی‌هایی که می‌خواهند در ترکیه زندگی و کار کننددر خال حاضر گزینه‌های زیادی پیش رو دارند.

• مدارس بین المللی و آموزش در ترکیه: ترکیه و به ویژه شهر استانبول دارای مدارس بین المللی و آموزشی فراوانی است.

هزینه زندگی در ترکیه: ترکیه می‌تواند کشوری ارزان برای زندگی باشد.

• توریسم ترکیه در سال ۲۰۲۳: برنامه چشم انداز گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۳ تبدیل شدن به یکی از پنج کشور برتر جهان برای جذب گردشگران خارجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.