آشنایی با منطقه کوچوک چکمجه استانبول

معرفی منطقه کوچوک چکمجه

منطقه کوچوک چکمجه را بیشتر بشناسید. با نیلا همراه شوید!

منطقه کوچوک چکمجه( Küçükçekmece)

منطقه کوچوک چکمجه استانبول در ضلع اروپایی دریای مرمره قرار دارد، این منطقه در همسایگی آوجیلار واقع شده و در گذشته جزو یکی از تفرج‌گاه‌های بومی منطقه به شمار میرفت.

به طوری که مردمان بومی و ساکنان منطقه آخر هفته خود را به گردش، ماهیگیری و تفریح در این منطقه می‌پرداختند.

از سال ۱۹۷۵ به بعد این منطقه شروع به نوسازی کرد و ساختمان‌های تجاری و مسکونی زیادی در در این منطقه ساخته شدند و چهره شهری جدیدی از کوچوک چکمجه ساخته شد بطوری که روز به روز بر تعداد این ساختمان‌های لوکس و تجاری افزوده میشد. هنوز هم سالانه پروژه‌های مسکونی بسیار بزرگی در این ناحیه احداث می شود و منطقه کوچک و ساحلی کوچوک چکمجه به یک منطقه زیبا پر رونق در استانبول تبدیل شده است.

منطقه کوچوک چکمجه به ۲۱ محله متفاوت تقسیم شده است، محله‌هایی که هر یک ویژگی های خاص خود را دارد.

 

سطح اقتصادی منطقه کوچوک چکمجه

سطح اقتصادی این منطقه

بیشتر ساکنین، از قشر متوسط رو به بالا هستند.

در محله‌های منطقه کوچوک چکمجه کافه‌های کوچک و بومی وجود دارد که اغلب اوقات پاتوق، بومی‌های قدیمی‌ منطقه جهت صرف چای و قهوه است.

غروب آفتاب این منطقه علیرغم تمام موارد گفته شده بسیار دیدنی است به طوری که اغلب مردم این منطقه در هنگام غروب آفتاب، زمان زیادی را در ساحل دریاچه به قدم زدن و گشت و گذار می‌گذرانند.

منطقه کوچوک چکمجه به دلیل موقعیت اروپایی و کرانه ساحلی که دارد از دیدگاه مشاوران املاک و مستغلات آینده بسیار روشنی دارد به طوری که در حال حاضر به دلیل قیمت پایین پروژه‌های ساختمانی موجود، تعداد زیادی از سرمایه گذاران به این منطقه جهت سرمایه‌گذاری بلند مدت جذب شده‌اند.

از مزایای زندگی در منطقه کوچوک چکمجه استانبول چه چیزی میدانید؟

از دیدگاه ساکنین بومی ، این منطقه امکانات رفاهی زیادی دارد مانند بیمارستان، مراکز درمانی، مراکز خرید، امکانات آموزشی و ورزشی، کافه و رستوران‌های که از هر حیث این منطقه رو بی نیاز میکنند. چشم‌انداز زیبا و ساحل بی نظیر این منطقه از شهرت بسیار زیادی برخوردار است، خط ساحلی این منطقه باعث شده که اغلب مردم ساعات پایانی روز را به گشت و گذار و قدم زدن در این نوار ساحلی اختصاص بدهند.

امکانات دانشگاهی منطقه کوچوک چکمجه

امکانات آموزشی و دانشگاهی در این منطقه

امکانات آموزشی این منطقه از جمله مدارس، آموزشگاه‌ها و مراکز خصوصی آموزشی، دانشگاه‌ها، کالج‌های خصوصی و دولتی در این منطقه و محله‌های مجاور به لطف بودجه و سرمایه‌ی شهرداری استانبول رشد و ارتقا زیادی داشته است و در حال حاضر مدارس و دانشگاه‌های معتبر با سطح آموزشی بسیار خوب و قابل قبولی در این منطقه وجود دارد که سالانه تعدادی زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان بومی و اتباع خارجی را به خود جذب میکند.

آیا منطقه کوچوک چکمجه از امکانات عمومی بهره‌مند است؟

این منطقه امکانات حمل و نقل عمومی خوبی از جمله ، اتوبوس، متروبوس و تاکسی و دلموش دارد. لازم به ذکر است خط متروی مارمارای که استانبول آسیایی را به اروپایی وصل میکند در این منطقه چند ایستگاه دارد.

سرمایه‌گذاری در این منطقه

این منطقه از مناطق قیمت مناسب و در عین حال باکیفیت استانبول است که به دلیل همجواری با اتوبان E5 و باسین اکسپرس، دسترسی خوبی به مرکز و غرب شهر استانبول دارد. همینطور این منطقه به دلیل نزدیک بودن به فرودگاه استانبول، جای رشد بسیاری دارد و سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی املاک و مستغلات در این منطقه منطقی به نظر میرسد و آینده روشنی برایش پیش بینی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.