۱۰ دلیل برای خرید ملک در ترکیه!!

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه و نکات ارزشمندی که باید بدانید؟ با نیلا همراه شوید!

خرید ملک در ترکیه

چرا ترکیه؟

اگر به دنبال دلایل خوبی هستید یا نمی‌دانید که چرا خرید ملک در ترکیه مورد علاقه بسیاری از ما ایرانی‌هاست، بد نیست بدانید، ترکیه پتانسیل زیادی را برای خریداران خانه در ترکیه دارد.

از بحث اعطای شهروندی ترکیه در قبال خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا گرفته تا بهره‌مندی از پاسپورت قوی‌تر نسبت به ایران برای سفر به کشورهای حوزه شینگن و عوامل دیگری که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در واقع، در دهه گذشته، صنعت املاک و مستغلات ترکیه به شدت رشد کرده است و خارجی‌ها نقش مهمی در رشد آن داشته‌اند. اما چرا بازار املاک ترکیه برای خارجی‌ها جذب می‌شود و چه انگیزه‌های سودآوری به آن‌ها ارائه می شود؟

۱۰ دلیل برای خرید ملک در ترکیه

۱- ارزش عالی در هر متر مربع

آیا می‌دانستید که خرید ملک در لندن نزدیک به هشت برابر گرانتر از استانبول است؟ اگر از شلوغ ترین شهر ترکیه یعنی استانبول دور شوید و قیمت ها حتی ارزان‌تر هم می‌شوند. با نرخ فعلی مبادله لیر ترکیه در برابر ارزهای خارجی، اکنون زمان ایده آلی برای خرید است زیرا در ازای پول خود ملک بزرگتری نسبت به قبل می‌‌توانید خریداری کنید. مشتریانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در املاک برای دریافت اجاره تضمین شده هستند، نیز می‌توانند فرصت‌های سودآوری پیدا کنند.

۲- ویلا، آپارتمان مسکونی یا املاک تجاری! تنوع ملک در بازار املاک ترکیه!

در ده سال گذشته، ساخت آپارتمان وخانه‌های ویلایی به اندازه‌ای باورنکردنی افزایش یافته است. دست شما برای انتخاب و خرید ملک در ترکیه باز است،‌ از خانه‌های ویلایی سوپر لوکس و مشرف به تنگه بسفر گرفته تا آپارتمان‌هایی با بهترین متریال، طرح و نقشه و یا حتی املاک اداری یا تجاری، همه در دسترس شماست.

۳- فرآیند خرید آسان ملک در ترکیه!

تا قبل از سال ۲۰۱۸ خرید ملک در ترکیه یک روند طولانی داشت و دریافت سند ملکی هم زمانبر بود. با این حال، دولت ترکیه این روند را ساده‌تر و آسان‌تر از همیشه کرده است. کل فرآیند خرید ملک در ترکیه را می‌توان در کمتر از یک هفته انجام داد.

۴- خرید ملک در ترکیه با اقساط

بخش املاک و مستغلات در ترکیه با ارائه طیف گسترده‌ای از املاک، که برای همه بودجه‌ها مناسب است، با شرایط پرداخت آسان، بسیار سرمایه گذارپسند است. شما می‌توانید خرید ملک در ترکیه را به خصوص برای سرمایه گذاری سودآور با قیمت‌های مقرون به صرفه انجام دهید.
شما این امکان را دارید تا در صورت نیاز ملکی را که می‌خواهید، اقساطی خریداری کنید. بدین شکل که با پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ مورد معامله ملک را دریافت خواهید کرد و سند به نام شما خواهد شد اما تا زمان تسویه حساب نهایی سند ملک در رهن سازنده خواهد ماند. معمولا تعداد اقساط بسته با توافق سازنده و خریدار، از ۶ ماه تا ۲ سال متفاوت است.

۵- هزینه‌های مناسب زندگی در ترکیه

بدون شک در هر کجای دنیا که به فکر خرید ملک باشید، هزینه زندگی عامل مهمی است که به شما در تصمیم گیری کمک می‌کند. وقتی شرایط زندگی در ترکیه را در نظر می‌گیریم، ممکن است از دیدن اینکه چگونه می‌توانید با قیمت‌های مناسب به استانداردهای زندگی بالا دست پیدا کنید، شگفت زده شوید.

خرید ملک در ترکیه

۶- دسترسی آسان به ترکیه

ترکیه توجه سرمایه گذاران را به ویژه با موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی که دارد به خود جلب کرده است، زیرا بخشی از آن در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد. همچنین ترکیه دارای شبکه حمل و نقل گسترده‌ای است که راه‌های مختلفی را برای سفر راحت و کم هزینه ارائه می‌دهد، مانند خطوط هوایی، کشتی، زمینی و غیره.

دولت ترکیه در فرودگاه‌های این کشور سرمایه گذاری زیادی کرده است و خطوط هوایی ترکیه مانند ترکیش ایرلاینز در تمام طول سال برنامه پروازهای متنوعی دارند.

در طول تابستان، خدمات کشتی به طور منظم به تمام جزایر یونان وجود دارد. ترکیه همچنین در نوسازی و ارتقاء بزرگراه‌های خود سرمایه گذاری فراوانی کرده است تا رانندگی را سریع‌تر و دلچسب‌تر کند.

۷- انبوه علاقه و فعالیت‌ها

یکی از دلایل کمتر ذکر شده اما همچنان قابل توجه برای خرید ملک در ترکیه، انبوه سرگرمی‌ها و کارهایی است که می‌توان انجام داد. در تمام شهرهای بزرگ، ساکنان می‌توانند از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره ببرند، علاوه بر این وجود سواحل بکر و زیبا، داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای و برگزاری فستیوال‌های گسترده در طول سال، پیست‌های اسکی، زمین‌های گلف حرفه‌ای، شب‌های زنده استانبول و … باعث می‌شود تا در ترکیه دچار روزمرگی نشوید.

خرید خانه در ترکیه

۸- سود سرمایه گذاری بالا

در سال ۲۰۲۰، ترکیه با پیشی گرفتن از کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال و یونان، رتبه چهاردهم را در تحقیقاتی به دست آورد که ۲۵ بازار مطلوب سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را معرفی کرده بود. همچنین، گزارش سهولت انجام کسب و کار ۲۰۲۰ که توسط بانک جهانی انجام شد، ترکیه را در بین ۱۹۰ کشور در رتبه ۳۳ قرار داد.

انگیزه‌های اصلی این علاقه رو به رشد، قیمت‌های مقرون به صرفه، پیش‌بینی‌های رشد، و بازار گردشگری باثبات بود.

ترکیه قوانین سرمایه گذاری مطمئنی دارد که با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد و رفتاری برابر برای همه سرمایه‌گذاران دارد. در این سیستم که اولویت، حفظ منافع سرمایه گذاران است، ترکیه اصلاحاتی را برای تشویق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی انجام داده.

بر اساس گزارش اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های کالای ترکیه (TOBB)، در سال ۲۰۱۹، ۸۰.۰۰۰ شرکت در ترکیه شروع به فعالیت کردند. ۱۲۶۳۴ عدد از این شرکت ها (حدود ۱۵ درصد) شرکت‌های خارجی بوده‌اند. جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که نرخ سرمایه گذاری در ترکیه نسبت به ۱۰ سال گذشته ۹ برابر شده است.

۹- سیستم مراقبت‌های بهداشتی در ترکیه

تأثیرگذارترین جنبه‌ای که ترکیه را متمایز می‌کند، سیستم مراقبت‌های بهداشتی است. در ترکیه، “همه حق برخورداری از امنیت اجتماعی را دارند.” خدمات بهداشتی دولتی و خصوصی به راحتی برای همه وو با قیمتی مناسب در دسترس است.

به ویژه بیمارستان‌های خصوصی در ترکیه به دلیل قیمت و کیفیت بالای خدمات در مقایسه با اروپا و آمریکای شمالی مورد ترجیح خارجی‌ها هستند و به لطف این علاقه، گردشگری سلامت در ترکیه نیز پیشرفت کرده است.

خرید ملک در ترکیه

۱۰ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

با مقررات منتشر شده در تاریخ ۱۹/۰۹/۲۰۱۸ و ۰۷/۱۲/۲۰۱۸ در روزنامه رسمی ترکیه، تابعیت ترکیه مستقیماً به خارجیانی اعطا می شود که حداقل ۲۵۰.۰۰۰ دلار املاک و مستغلات را که می‌تواند آماده نقل مکان یا در حال ساخت در ترکیه باشد خریداری کنند.

تایید شهروندی در صورت داشتن همه شرایط لازم تا ۷ روز طول می کشد.

البته با توجه به افزایش حجم تقاضا برای دریافت شهروندی ترکیه ممکن است تا ۶ ماه زمان ببرد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه را دارید می توانید با یکی از نمایندگان فروش ما در ترکیه صحبت کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.