ادونچر توریسم در ترکیه

۸ادونچر توریسم در ترکیه

ادونچر توریسم در ترکیه | سفر‌های جذابی که تا مدت‌ها در ذهنتان باقی می‌مانند.

ادونچر توریسم برای افرادی که از سفر‌های معمولی خسته شده‌اند

ادونچر توریسم یک نوع خاص و نوظهور از مدل‌های گردشگری در صنعت توریسم و گردشگری دنیاست که در سال‌های اخیر به‌شدت رونق پیدا کرده است. این سفر‌ها که معمولا با ریسک و هیجان نسبتا بالایی همراه است، در همه کشور‌های دنیا که جاذبه‌های گردشگری خاصی دارند مورد استقبال قرار گرفته است.

کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنا نبوده و زیست‌بوم‌های خاص آن موردتوجه افراد اهل طبیعت قرار گرفته است؛ این افراد با قبول ریسک‌های احتمالی به این مناطق (بعضا صعب‌العبور) می‌روند و برای دیدن چیز‌های تازه دست به ریسک می‌زنند.

در این مقاله قصد داریم ابتدا تعریفی از تور‌های ادونچر داشته باشیم و سپس به چند مورد از محیط‌های طبیعی ترکیه اشاره کنیم که می‌توان از آنها به‌عنوان مقصد سفرهای پرماجرا در ترکیه نام برد؛ با ما همراه باشید.

۷ادونچر توریسم در ترکیه

مفهوم ادونچر‌توریسم

ادونچر‌توریسم یک نوع سفر گردشگری است که تفاوت آن با تور‌های گردشگری عادی، در شکل برگزاری و مقصد نهایی آن است. در سفر‌های ادونچری شما یک مقصد خاص در طبیعت انتخاب می‌کنید که معمولا قبل از شما کسی آنجا نرفته است و یا خیلی درمیان گروه‌های گردشگری متداول نیست.

در این صورت شما در سفر خود به یک منطقه بکر طبیعی می‌روید و معمولا زباله و کثیفی در آن محدوده مشاهده نمی‌کنید. به‌دلیل اینکه مقصد موردنظر در این سفر پرماجرا دست‌نخورده است و کمتر کسی به آنجا سفر کرده است، احتمالا مسیر درست و حسابی برای رسیدن به آنجا وجود ندارد و احتمال اینکه بخواهید از یک تپه با شیب تند بالا بروید یا اینکه از جاده‌ای خاکی عبور کنید وجود دارد.

این سختی‌ها و مشکلات باعث شده است که اینگونه سفر‌ها به ادونچر توریسم معروف شود.

۶ادونچر توریسم در ترکیه

خطرات سفر ادونچر

رفتن به اینگونه تور‌های گردشگری به‌دلایلی که گفتیم کمی مشکل است و نیازمند است که بدنتان تناسب خوبی داشته باشد و خودتان از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید.

اگر آمادگی لازم برای شرکت در اینگونه سفر‌ها را ندارید، بهتر است یک دفعه سراغ آنها نروید.

توصیه ما این است که قبل از اقدام برای خرید تور و شروع سفر، با تورلیدر مربوطه مشورت کنید و نظر او را درباره آمادگی جسمانی خود بپرسید.

۵ادونچر توریسم در ترکیه

ادونچر توریسم در ترکیه

ترکیه دارای طبیعت بکری است که گردشگران مختلفی را از همه دنیا به سمت خود می‌کشاند.

تور‌های پرهیجان و ادونچر در ترکیه شامل موارد مختلفی می‌شود که قصد داریم چند مورد از موارد آسان و سخت تور‌ها و تفریحات پرهیجان و پرخطر در ترکیه را معرفی کرده و با هم بررسی کنیم.

قایقرانی در مدیترانه

یکی از تفریحات پرهیجان در ترکیه، قایقرانی با پارو است.

درواقع در بعضی از شهر‌های ساحلی ترکیه مانند آنتالیا، ورزش قایقرانی طرفداران زیادی دارد و توریست‌هایی که به آنجا می‌آیند نیز دوست دارند لذت انجام آن را تجربه کنند.

برای قایق‌سواری در ادونچر توریسم ، لازم نیست که هیچگونه آموزشی از قبل دیده باشید، طریقه پارو زدن و حفظ تعادل را همانجا به‌طور مختصر به شما یاد می‌دهند و سپس شما سوار قایق خودتان می‌شوید و شروع می‌کنید.

اگر شنا بلد نیستید هیچ عیبی ندارد، چون قبل از سوار شدن، یک جلیقه نجات به شما می‌دهند تا در صورتی که در آب افتادید مشکلی برایتان پیش نیاید.

برای تجربه این کار لازم نیست آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید، این ورزش جزو تفریحات آسان به‌شمار می‌آید.

۴ادونچر توریسم در ترکیه

غواصی در دریا

یکی دیگر از تجریبات زیبایی که شما می‌توانید در ادونچر توریسم ترکیه داشته باشید، غواصی در غار‌ها و دریا‌های این کشور است.غواصی در همه جای دنیا یک ورزش پرهیجان و جذاب محسوب می‌شود که البته همه افراد جرات انجام آن را ندارند.

اگر از سفر‌های یکدست و تفریحات تکراری خسته شده‌اید، حتما غواصی را امتحان کنید. هیجان و حس اکتشافی که در غواصی وجود دارد، تا مدت‌ها در ذهن شما باقی می‌ماند و آن را فراموش نخواهید کرد.ورزش غواصی در ترکیه، در شهر‌های دریایی این کشور و زیر نظر مربیان و نجات غریق‌های با تجربه و متخصص برگزار می‌شود؛ اگر از آب نمی‌ترسید خطری برای شما ندارد و می‌توانید به‌راحتی از آن لذت ببرید.

۳ادونچر توریسم در ترکیه

پاراگلایدرسواری در آنتالیا

پرواز همیشه آرزوی انسان بوده و هست، اگر شما هم دوست دارید از زمین کنده شوید و در آسمان معلق باشید و حس پرواز را تجربه کنید، سراغ ورزش بی‌نظیر پاراگلایدر بروید.

پاراگلایدرسواری از ورزش‌ها و تفریحاتی است که جزو ادونچر توریسم ترکیه به‌حساب می‌آید و رونق زیادی دارد و حتی می‌شود گفت که به‌نوعی شهرت جهانی دارد، زیرا توریست‌ها و افراد ماجراجوی زیادی هرساله (مخصوصا در تابستان) به شهر‌هایی از ترکیه می‌آیند تا پرواز با پاراگلایدر را تجربه کنند.

شهر‌های اسپارتا، آنکارا، کایسری، آنتالیا و چند شهر دیگر، محل برگزاری این ورزش هستند و از توریست‌هایی که برای پاراگلایدرسواری به این کشور می‌آیند استقبال می‌کنند.

اگر بیماری قلبی دارید یا خیلی از ارتفاع می‌ترسید، این تفریح مناسب شما نیست و امتحان کردن آن ممکن است عوارضی برایتان داشته باشد.

۲ادونچر توریسم در ترکیه

کوهنوردی در رشته‌کوه‌های توروس

کوهنوردی در توروس جزو شاخه‌های پرریسک و پرخطر ادونچر توریسم در ترکیه است که قیمت نسبتا بالایی هم دارد.

کوه‌های توروس در ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام ورزش کوهنوردی است و مخصوص کسانی است که هیجانات عادی راضیشان نمی‌کند.

خیلی از تور‌های کوهنوردی در ترکیه بدون تجهیزات افراد را برای شرکت در سفر نمی‌پذیرند، پس برای رفتن به کوهنوردی باید وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن را حتما فراهم کنید و فکر کوهنوردی بدون تجهیزات را از سرتان بیرون کنید.

رفتن به این سفر ماجراجویانه برای هر کس امکان‌پذیر نیست و شخص داوطلب باید آمادگی جسمانی و وضعیت تنفسی خوبی داشته باشد تا بتواند بدون مشکل همراه گروه به قله این کوه صعود کند.

معمولا افرادی که از آمادگی لازم برخوردار نیستند، در استراحتگاه‌های بین مسیر می‌مانند و بالاتر نمی‌روند.

ادونچر توریسم در ترکیه

سخن پایانی

تجربه ادونچر توریسم در ترکیه می‌تواند از هیجان‌انگیز‌ترین تفریحاتی باشد که در زندگی‌تان انجام می‌دهید.
اگر قصد سفری جدید و غیرتکراری دارید، به بودجه خود نگاهی بیاندازید و متناسب با آن، یکی از تور‌های هیجان‌انگیز در طبیعت ترکیه را انتخاب کنید و به خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگی خود بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.