آشنایی با منطقه زیتین بورنو استانبول

منطقه زیتین بورنو استانبول

منطقه زیتین بورنو | منطقه‌ای زیبا با ساحلی رویایی. با نیلا همراه شوید.

منطقه زیتین بورنو (Zeytinburnu)

زیتین بورنو در بخش اروپایی استانبول قرار دارد، این منطقه جزو یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است.
منطقه زیتین بورنو استانبول از شرق با منطقه معروف فاتح و از شمال با منطقه ایوب سلطان و بایرام پاشا و از غرب با مناطق گونگورن و باکرکوی همسایه است. نوار ساحلی این منطقه میزبان گرانترین پروژه‌ها در استانبول است جایی که بین شما و دریا تنها یک اتوبان قرار دارد. در نوار ساحلی پارک‌های زیادی قرار دارد که میزبان ساکنان محلی و حتی توریست‌هایی‌ است که برای دیدن منظره زیبای دریای مرمره به اینجا می‌آیند.

تاریخچه جالب زیتین بورنو استانبول

  • زیتین بورنو در دوران بیزانس یک قلعه و آبادی بود که به نام Kyklobion که نام آن به شکل دایره‌ای قلعه اشاره می‌کرد.
  • این قلعه در اواخر دوران بیزانس از جاده ساحلی منتهی به قسطنطنیه محافظت می‌کرد.
  • پس از سقوط قسطنطنیه در سال ۱۴۵۳ نام کیکلوبیون به قلعه یدیکوله تبدیل شد و قلعه متروکه شد.
  • از اوایل قرن ۱۹ به بعد، زیتین بورنو تبدیل یک دهکده صنعتی شد که بر صنعت چرم متمرکز بود.
  • وقتی موج بزرگی از مهاجران در سال ۱۹۵۰ از آناتولی به زیتین بورنو آمدند و در اینجا ساکن شدند، شخصیت زیتین برنو تغییر کرد. رفته رفته زیتین بورنو به یک منطقه صنعتی شلوغ تبدیل شد .
  • در حین مرمت و بازسازی مرکز فرهنگی کازلی‌چشمه در زیتین بوزنو کاشی های موزاییکی بسیار زیبایی در کف محوطه کشف شدن که تاریخ موزاییک‌ها حکایت از قدمت زیاد این منطقه میکرد. قدمت این کاشیها به دوره روم و اوایل بیزانس می رسند.

 

دانشگاهی در منطقه زیتین بورنو

منطقه زیتین بورنو در حال حاضر جزو یکی از مناطق روب ه پیشرفت استانبول است. در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر املاک و مستغلات این منطقه بخصوص در نوار ساحلی‌اش بوده‌ایم. یکی از انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه چشم‌انداز دریای مرمره می‌باشد که باعث شده تا گرانترین پروژه‌ها در نوار ساحلی آن ساخته شود. پروژه‌هایی با امکانات بی‌نظیر و با تکنولوژی‌های خانه‌های هوشمند که لذت زندگی را برای ساکنینش چند برابر می‌کند. اگر به دنبال خرید ملک هستید بد نیست با قوانین و شرایط شهروندی و پاسپورت ترکیه آشنا شوید.

دانشگاه‌های معروف این منطقه

در این منطقه دانشگاه‌های خوبی هم وجود دارد. از جمله مراکز آموزشی عالی در این منطقه میتوان به دانشگاه ایستینیه، دانشگاه بیرونی، دانشگاه ایوانسرای و کوچ اشاره کرد که علاوه بر محیط آموزشی مناسب و مدرن از برجسته‌ترین مراکز علمی استانبول به شمار می‌روند.

اهمیت و ارزش منطقه زیتین بورنو  در سرمایه‌گذاری

منطقه زیتین بورنو به دلیل موقعیت جغرافیایی اروپایی که در استانبول دارد به یکی از قطب های سرمایه‌گذاری ویژه در بستر املاک و مستغلات تبدیل شده و روز به روز نیز بر ارزش املاک و تجاری و مسکونی این منطقه افزوده میشود .

در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت این منطقه در امر ساخت و ساز‌های مدرن و پروژه‌های بزرگ ساختمانی، چشمگیر بوده و سبب شده تمایل تجار و سرمایه‌گذاران به این منطقه جهت سرمایه‌گذاری ملکی بیشتر از قبل شود، در واقع منطقه زیتین بورنو ترکیبی از اصالت، مدرنیته است و می‌تواند گزینه‌ بسیار مناسبی جهت سرمایه‌گذاری بلند مدت شما باشد.

دسترسی‌های منطقه زیتین بورنو

این‌منطقه نزدیک به مرکز بخش اروپایی استانبول است. اینجا از جنوب هم‌مرز دریای مرمره و از شمال همجوار با اتوبان E5 است. علاوه بر این، زیتین بورنو دسترسی خوبی از طریق تونل اوراسیا به بخش آسیایی استانبول دارد.
وجود وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس، تراموا، شبکه‌های گسترده دریایی مانند کشتی ها و اتوبوس‌های دریایی این امکان را فراهم کرده که بتوانید به راحتی از دیگر نقاط استانبول به این منطقه دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.