معرفی منطقه بیلیک دوزو استانبول

منطقه بیلیک دوزو استانبول

منطقه بیلیک دوزو  و معرفی بهترین محله‌های آن، با نیلا همراه باشید

منطقه بیلیک دوزو (BEYLIKDÜZÜ)

منطقه بیلیک دوزو واقع در غرب بخش اروپایی استانبول است. اینجا در سال ۲۰۰۸ میلادی به یک منطقه مستقل تبدیل شد. بیلیکدوزو از جنوب به دریای مرمره و از ناحیه شرق به منطقه زیبای آوجیلار و از سمت غرب به منطقه بویوک چکمجه و از شمال به منطقه اسنیورت منتهی میشود.

این منطقه جمعیتی حدود ۳۵۰ هزار نفر دارد و روز به روز بر تعداد افراد ساکن این منطقه نیز افزوده می شود.

منطقه بیلیکدوزو به دلیل شهرسازی لوکس و ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مدرن با قیمت‌های مقرون به صرفه و مناسب به یکی از مناطق محبوب و مهاجرپذیر تبدیل شده است‌ .

اینجا به یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق استانبول شهرت دارد، دمای هوای این منطقه به دلیل مجاورت با دریای مرمره از تعادل مطلوبی برخوردار است.

هوای خوب این منطقه سبب شده که از گذشته مردم برای گذراندن اوقات خود در تابستان، این منطقه را انتخاب کنند، هرچند که در حال حاضر بیلیکدوزو جزو یکی از پرتردد‌ ترین مناطق استانبول به شمار میرود ولی علیرغم تردد زیاد، این منطقه دچار کوچک‌ترین مشکل ترافیکی نشده است.

مراکز خرید منطقه بیلیک دوزو

امکانات و مراکز تفریحی بیلیک دوزو

این منطقه جزو معدود مناطقی است که حاشیه نشین ندارد و بر اساس آخرین آمارهای این منطقه، حدود ۶۸ درصد افراد ساکن، دارای تحصیلات عالی و درآمد خوب هستند، در مجتمع‌های لوکس این منطقه بیشتر شهروندان خارجی سکونت دارند و روز به روز نیز بر تعداد شهروندان خارجی و مهاجران این منطقه افزوده میشود.

منطقه بیلیکدوزو استانبول به محله‌های کوچکتری از جمله: عدنان کهوه چی، بویوک شهیر، جمهوریت، باریش و مارمارا تقسیم میشود. شمار ایرانیان ساکن در این منطقه نسبت به مناطق دیگر بیشتر است و همین امر سبب شده که سالانه ایرانیان زیادی نسبت به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این منطقه اقدام کنند.

بیلیکدوزو طی سال‌های اخیر به دلیل توجه و سرمایه‌گذاری ویژه‌ی شهرداری منطقه، به یکی از لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین مناطق استانبول تبدیل شده است، به طوری که بستر وسایل نقلیه عمومی زیادی ازجمله مترو، اتوبوس، متروبوس، تاکسی جهت رفاه عمومی و کسب رضایت ساکنین و گردشگران، توسط شهرداری این منطقه ایجاد شده است.

از جمله امکانات رفاهی و عمومی این منطقه میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  1. بیمارستان‌های خصوصی و دولتی
  2. مراکز خرید لوکس
  3. دانشگاه‌ها و مدارس بین المللی و دولتی
  4. سالن‌های سینما و تئاتر
  5. فضای سبز و پارک‌های مجهز
  6. وست مارینا
  7. کافه‌ها و رستوران‌های لوکس
  8. مرکز فرهنگی آتاتورک
  9. ساحل گورپینار

هتل های منطقه بیلیک دوزو

اقامت در هتل‌های بیلیک دوزو استانبول

این منطقه تعداد زیادی هتل و اقامت‌گاه‌ها ندارد اما هتل های این منطقه از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند. ازهتل های این منطقه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از بهترین هتل‌های منطقه که در نزدیکی مرکز بیلیک دوزو قرار دارد، هتل وسپیا است، این هتل ۴ ستاره بوده و دارای سالن ورزشی لوکس، استخر، سالن بدنسازی، سالن سینمای اختصاصی، سالن کنفرانس، ساحل اختصاصی و بار فوق لوکس و مشهوری است که توانسته در مدت زمان کوتاهی پس از احداث میزبان تعداد زیادی مسافر و گردشگر باشد.

یکی دیگر از هتل‌های لوکس که در قلب منطقه بیلیک دوزو قرار گرفته، هتل ۴ ستاره هیلتون گاردن است که به تمام امکانات و خدمات رفاهی منطقه دسترسی راحت دارد،ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سالن‌های اجتماع این هتل مکان مناسبی برای کنفرانس‌ها و جلسات مختلف کاری بوده و علاوه بر این، امکانات رفاهی و خدمات RELAXATION این هتل محل مناسبی برای استراحت و تفریح شما فراهم‌ میکند.

خرید خانه در منطقه بیلیک دوزو استانبول

اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید و به دنبال منطقه‌ایی هستید که علاوه بر بافت مدرن از قیمت‌های مقرون به صرفه و مناسب‌تری برخوردار باشد، بیلیک دوزو استانبول می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد‌.

منطقه بیلیک دوزو به جهت مجاورت با دریا و ساحل مرمره از هوای مطبوع و پاکی برخوردار است و حتی در روزهای گرم تابستانی نیز میتوانید از نسیم خنک این منطقه لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.