آشنایی با منطقه ایوپ سلطان استانبول

منطقه ایوپ سلطان استانبول

منطقه ایوپ سلطان | با نیلا همراه باشید!

منطقه ایوپ سلطان( istanbul Eyüp Sultan)

این منطقه تاریخی، توریستی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. این منطقه تاریخچه شنیدنی و جذابی را نسبت به سایر مناطق استانبول دارد.

علاوه بر بُعد صنعتی این منطقه، وجود مقبره ایوپ سلطان و داستان‌های مختلف و هیجان انگیزی که از این مقبره به گوش میخورد باعث شده که بستر لازم برای گشت و گذار توریست‌ها و ماجراجویان فراهم شود و روزانه به شمار مسافران ورودی به این منطقه افزوده شود.

این منطقه تاریخی-صنعتی علیرغم وجود کارخانه‌ها و کارگاه‌های متعدد از آب و هوای مطلوب و پاکی برخوردار است و همین امر سبب شده که روز به روز بر تعداد جمعیت مسکونی این منطقه افزوده شود.

شایان ذکر است که بافت ساختمان‌های مسکونی در منطقه ایوپ سلطان قدیمی بوده اما با این وجود برخی از محله‌ها در حال نوسازی هستند و در بسیاری از محله‌های منطقه، شاهد ساختمان‌های لوکس با طراحی مدرن هستیم.

منطقه ایوپ سلطان

جاذبه‌های گردشگری و امکانات این منطقه

در خصوص جاذبه‌های گردشگری و توریستی منطقه ایوپ سلطان لازم است بگوییم که این منطقه، مسجد ایوپ سلطان، شهربازی ایسفانبول، موزه‌ها و پارک‌های طبیعی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده و همین امر موجب شده که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب کند.

گفتنی است که یکی از مهمترین جاذبه‌های این منطقه تپه‌ای معروف به پیرلوتی است، این تپه در نزدیکی مزار ایوپ سلطان قرار دارد و منظره فوق‌العاده‌ای به خلیج شاخ طلایی دارد. با تله‌کابین میتوانید به بالای این تپه بروید و در کافه زیبایش با منظره خلیج بنشینید و اوقات خوشی را سپری کنید.

منطقه ایوپ سلطان امکانات رفاهی، درمانی، مراکز خرید و تجاری، مراکز آموزشی و سالن‌های ورزشی زیادی دارد و همین امر باعث شده ساکنین منطقه از هر نوع نیازی تامین باشند.

همچنین شایان ذکر است که یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین مراکز آموزشی استانبول، تحت عنوان دانشگاه بیلگی در این منطقه وجود دارد که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بومی و بین‌المللی را تحت پوشش بورسیه خود پذیرش می‌کند ،این دانشگاه از اعتبار بالایی در میان دانشگاه‌های ترکیه و کشورهای خاورمیانه برخوردار است لذا همین امر سبب شده که سالانه تعداد زیادی از افراد غیر بومی، متقاضی تحصیل در این دانشگاه باشند.

مرکز خرید Axis استانبول

آشنایی با جزئیات این منطقه

محله ایوپ سلطان از سمت شمال به دریای سیاه و از سمت غرب به مناطق سلطان قاضی، آرناوتکوی، قاضی عثمان پاشا و بایرام پاشا و از سمت شرق نیز به مناطق بی‌ اغلو، کائیتهانه، شیشلی و ساریر منتهی میشود.

مراکز خرید معروف منطقه ایوپ سلطان استانبول

  1. مرکز خرید ایوپ پارک
  2. مرکز خرید زندگی( Yaşam merkezi)
  3. ایسفانبول مال
  4. مرکز خرید Axis استانبول

بیمارستانهای مهم این منطقه

  1. بیمارستان دولتی ایوپ(Eyüp) سلطان
  2. بیمارستان خصوصی علی بی(Alibey)
  3. مرکز پزشکی و خدماتی گوکتورک (göktürk)

بیمارستان دولتی ایوپ سلطان

خرید ملک در منطقه ایوپ سلطان استانبول

خرید ملک در استانبول در سالهای اخیر مورد توجه تعداد زیادی از ایرانیان بوده، این منطقه جزو یکی از پر ارزش‌ترین و کلیدی ترین مناطق استانبول به شمار میرود.

سرمایه‌گذاری ملکی و تجاری در منطقه ایوپ سلطان استانبول روز به روز در حال گسترش و توسعه بوده و در چند سال آینده به یکی از نقاط مهم برای خرید ملک تبدیل میشود.

هتل‌های معروف و لوکس این منطقه شامل چه امکاناتی است؟

این منطقه به دلیل تردد و بازدید شمار زیادی از گردشگران، هتل‌های لوکس با خدمات ویژه‌ایی را جهت کسب رضایت مسافران به خود اختصاص داده است از جمله هتل‌های لوکس منطقه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1. هتل لازونی
این هتل با طراحی رومی در سه طبقه جزو یکی از محبوب‌ترین هتل‌ها در بین مسافران بین‌المللی است، طراحی داخلی این هتل از سبک ایتالیایی الگو برداری شده، فضایی گرم و دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

2. هتل الگانت استانبول
این هتل با طراحی خاصش مورد توجه گردشگران قرار گرفته به طوری که ضمن ارائه خدمات با کیفیت بیشترین شمار مسافر را در بین دیگر هتل‌های ایوپ سلطان به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی
چنانچه هدف سرمایه‌گذاری در استانبول را دارید و یا میخواهید از یک منطقه‌‌ی تلفیقی تاریخی- مدرن با همراه فضای سبز و جنگلی دیدن کنید پیشنهاد میکنیم منطقه ایوپ سلطان را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.