مدارس بین ‌المللی ترکیه چه ویژگی‌هایی دارند؟

ویژگی های مدارس بین ‌المللی ترکیه

مدارس بین ‌المللی ترکیه و امکاناتی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند؟ با نیلا همراه باشید

مدارس بین‌المللی ترکیه

ترکیه کشوری آسیایی-اروپایی است که ضمن موقعیت خاص جغرافیایی، دارای مدارس بین‌المللی متعددی است که با آموزش‌های روز و کاربردی، همگام با استاندارد‌های جهانی پیش میرود، همین امر سبب شده که مهاجران ساکن در ترکیه متقاضی تحصیل فرزندان خود در این مدارس باشند‌.
در ترکیه و مخصوصا شهر استانبول تعداد زیادی مدرسه بین‌المللی وجود دارد که آموزش در این مراکز غالبا به زبان انگلیسی است.
مدارس بین‌المللی ترکیه به طور کلی از مهدکودک‌ تا دوره متوسطه را شامل میشود که این مدارس به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی مطالب و عناوین درسی را آموزش میدهند‌.
مدرک ارائه شده توسط  این مدارس از اعتبار بالایی برخوردار است و فارغ التحصیلان این مدارس در هر نقطه‌ایی از دنیا میتوانند مدارک مدارس خود را ارائه دهند.

شرایط کلی تحصیل در ترکیه

طرح کلی آموزش در ترکیه مانند کشور ایران از دو مقطع ابتدایی و متوسطه تشکیل شده است که تمام هزینه‌های مدارس دولتی توسط دولت ترکیه پرداخت و پشتیبانی میشود.

تحصیل در ترکیه به مدت ۱۲ سال در مقاطع ابتدایی و متوسطه به صورت کاملا رایگان (به جز مدارس خصوصی و بین‌المللی) و اجباری برای تمام عموم مردم است. آموزش در مدارس دولتی کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی ارائه میشود.

دانش‌آموزان ترکیه تحصیلات ابتدایی خود را در سن ۶ سالگی و در ماه سپتامبر آغاز می‌کنند.

شرایط پذیرش در مدارس بین‌ المللی ترکیه به چه صورت است؟

تحصیل در مدارس بین ‌المللی ترکیه یکی از انتخاب های خانواده‌ها برای آموزش فرزندانشان است.
به طور کلی از یک برنامه درسی خاصی پیروی می‌کنند، در چند سال گذشته طبق آمار گزارش شده از سوی این مدارس، اغلب آنها برنامه‌ی درسی ویژه‌ی ایالات متحده آمریکا، فرانسه یا انگلیس را در مدارس خود اجرا می‌کنند، به همین دلیل است که مدرک این مدارس درهمه کشور‌‌ها قابل قبول است‌.

 پذیرش در مدارس بین ‌المللی ترکیه

امکانات و چگونگی ثبت‌نام در مدارس بین ‌المللی ترکیه

شرایط و مراحل پذیرش در مدارس بین‌المللی ترکیه با یکدیگر متفاوت است و فضا و تعداد پذیرش دانش‌آموزان بسیار محدود است .
شهریه مدارس بین‌المللی ترکیه نیز با یکدیگر متفاوت بوده و این تفاوت قیمت صرفاً به دلیل محله و منطقه‌ی مدرسه نیست چرا که تعدادی از این مدارس بین‌المللی، برنامه‌ها، خدمات و امکانات خاص تری ارائه میدهند که همین امر سبب شده که این مدارس شهریه بیشتری نسبت به سایر مدارس دریافت کنند‌.

معرفی تعدادی از مدارس بین ‌المللی برتر ترکیه

۱.مدرسه بین‌ المللی بریتیش استانبول

این مدرسه طبق برنامه آموزش ملی انگلستان دروس خود را ارائه میکند و برنامه دیپلم بین‌المللی نیز جزو برنامه‌های راهبردی این مدرسه است به همین دلیل در شورای معتبر مدارس انگلستان جزو مدارس معتبر و شناخته شده است، لباس فرم در این مدرسه الزامیست.

۲. مدرسه بین ‌المللی استانبول

این مدرسه در یکی از سرسبز ترین مناطق استانبول احداث شده و در سه مقطع پیش دبستان، دبستان و متوسطه برنامه خود را ارائه میدهد، همچنین مدرسه بین‌المللی استانبول علاوه بر تائیدیه وزارت آموزش و پرورش ترکیه، جزو یکی از مدارس معتبر کمبریج شناخته میشود.

معرفی مدارس بین ‌المللی ترکیه

۳. دبیرستان آمریکایی( Üsküdar)

این مدرسه جزو یکی از برجسته‌ترین مدارس ترکیه است، و برنامه آن بر اساس سیستم آمریکایی تنظیم شده است و دروسی مانند ادبیات ترکی، مطالعات اجتماعی و آموزش زبان انگلیسی در این مدرسه ارائه میشود.

۴. کالج آمریکایی( AEC)

این کالج خصوصی از مراکز آموزشی ترکیه است که با دانشگاه‌های آمریکای شمالی و اروپا لینک بوده و مدرک ارائه شده توسط این کالج از اعتبار بالایی برخوردار است.

۵. مدرسه فرانسه استانبول

این مدرسه در سیستم آموزش ترکیه تمام دروس را از ابتدایی تا دبیرستان به زبان فرانسه تدریس میکند و مدرک ارائه شده توسط مدرسه فرانسه استانبول این امکان را برای دانش‌آموزان ایجاد میکند که در دانشگاه‌های دولتی فرانسه تحصیلات عالی داشته باشند.

سخن آخر
استانبول جزو یکی از محبوب‌ترین مقصدهایی است که بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان خود آن را انتخاب میکنند. مدارس بین المللی ترکیه این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده که با امکانات ویژه‌ای آموزش ببینند و مدرک معتبر بین المللی اخذ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.