جزایر پرنس در استانبول

۷جزایر پرنس

جزایر پرنس در استانبول | یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی که به‌دنبال آرامش هستند

جزایر پرنس در استانبول و آرامش و طبیعتی کم‌نظیر

جزایر پرنس در استانبول از دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری در ترکیه است که در قسمت آسیایی شهر استانبول ترکیه قرار دارد. این مجمع‌الجزایر زیبا شامل 9 جزیره کوچک و بزرگ به نام‌های یاسی آدا، تاوشان آدا، صدف آدا، سیوری آدا، قاشیق آدا، کیانلی آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و بیوک آدا است. از میان جزایری که نام بردیم 5 مورد اول مسکونی نیست و هیچ امکانات رفاهی در آن وجود ندارد. اما 4 جزیره آخر کاملا مسکونی و توریستی است و انواع امکانات رفاهی و تفریحی در آن وجود دارد. در واقع همین 4 جزیره به‌عنوان جزایر پرنس شناخته می‌شوند. دراین مقاله می‌خواهیم این 4 جزیره را معرفی کنیم و ویژگی‌ها و جاذبه‌های آن‌ها را با هم بررسی کنیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

۴جزایر پرنس

دلیل نام‌گذاری جزایر پرنس

این مجمع‌الجزایر توریستی که امروزه هزاران نفر برای دیدن آن به ترکیه می‌روند، قبلا چنین کاربردی نداشته است و بیشتر مکانی برای تنبیه و مجازات افراد به‌شمار می‌رفته است. جالب است بدانید که استفاده از جزایر پرنس در استانبول به زمان پادشاهی بیزانس برمی‌گردد که درباریان خائن، توسط پادشاه به آنجا تبعید می‌شدند تا حکومت از شر آن‌ها در امان بماند.در واقع علت نام‌گذاری این جزیره و شهرت آن به جزایر پرنس نیز به‌دلیل حضور شاهزادگان در آن بوده و این اسم تا امروز روی آن باقی مانده است. البته پرنس‌ها علاوه ‌بر 4 جزیره‌ای که اکنون فضای توریستی دارند، به 5 جزیره دیگر نیز تبعید می‌شدند.

۶جزایر پرنس

جذابیت‌های جزایر پرنس

دراین بخش به چند مورد از ویژگی‌های جذاب جزایر پرنس می‌پردازیم و بهترین تفریحاتی که می‌توانید در آنجا داشته باشید را بیان می‌کنیم.

شنا و تفریحات آبی در ساحل مخصوص

بخشی از ساحل جزیره برای شنا کردن توریست‌ها آماده شده و تمام امکانات لازم برای آنها در کنار ساحل تدارک دیده شده است. هرکس بخواهد می‌تواند درون دریای مرمره شیرجه بزند و از شنا کردن در آن لذت ببرد. همچنین انواع تفریحات آبی گوناگون نیز در بخش‌های ساحلی جزایر موجود است و همه می‌توانند با پرداخت هزینه از آنها استفاده کنند. ورزش‌ها و تفریحات آبی در جزایر پرنس در استانبول در فصل تابستان، شهرت زیادی دارد و خیلی‌ها از شهر‌های مختلف ترکیه در تعطیلات تابستانی به آنجا می‌روند.

۸جزایر پرنس

آب وهوای پاک و سالم

احتمالا تعجب می‌کنید اگر بفهمید در داخل جزایر پرنس هیچگونه وسیله نقلیه با سوخت فسیلی مثل ماشین یا موتور وجود ندارد. درحقیقت یکی از قوانین و مقررات جزایر پرنس در استانبول این است که به جز نیرو‌های پلیس و دولتی هیچکس حق استفاده از وسایل نقلیه‌ای که محیط زیست را آلوده می‌کند ندارد. درواقع یکی از جذابیت‌های جزایر پرنس، هوای تمیز و پاک است که خیلی‌ها برای چند روز استفاده از آن هم که شده به جزایر پرنس سفر می‌کنند. مردم و توریست‌ها برای اینکه به نقاط مختلف جزیره بروند یا باید پیاده‌روی کنند یا از وسایلی مثل دوچرخه یا ون‌های برقی استفاده کنند.

۵جزایر پرنس

رستوران‌گردی در جزایر پرنس

یکی از تفریحات موردعلاقه افراد در مسافرت و تعطیلات، رستوران‌گردی و خوردن غذا‌های آن منطقه است. جزایر پرنس در استانبول به‌خصوص جزیره بیوک آدا دارای هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی است که انواع غذا‌های ترکی و غیرترکی در آنها سرو می‌شود. از غذا‌های معروف این جزیره می‌شود به خوراک میگو و ماهی‌کباب مخصوص اشاره کرد، اما به‌طور کلی غذا‌های دریایی رستوران‌های این جزیره در ترکیه معروف است و خیلی‌ها فقط به‌خاطر چشیدن طعم غذا‌های دریایی مخصوص این جزیره به آنجا می‌روند.

جزایر پرنس۳

بازدید از اماکن تاریخی جزایر

همانطور که درابتدای مطلب گفتیم جزایر پرنس در استانبول تازه‌ تاسیس نیستند و قدمتی تاریخی دارند. به‌همین جهت اماکن تاریخی متعددی هم در این مجمع‌الجزایر وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. به ‌طور مثال یتیم‌خانه یونانی که در جزیره بویوک آدا قرار دارد، یک بنای بسیار بزرگ تاریخی است که با چوب ساخته ‌شده و قدمت بیش از 100 سال دارد و یا خانه لئون تروتسکی سیاستمدار معروف روسی که اکنون به‌عنوان موزه در این جزایر قرار دارد، همگی جزو آثار باستانی کشور ترکیه محسوب می‌شوند.

استفاده از مناظر بی‌نظیر

منظره‌ها و چشم‌انداز بی‌نظیری که این جزیره دارد می‌تواند یک موقعیت فوق‌العاده برای ثبت تصاویر زیبای شما باشد. اگر به‌دنبال جایی برای مسافرت هستید که بتوانید عکس‌های خوبی در آن ثبت کنید، بی‌شک جزایر پرنس از بهترین گزینه‌ها است. جالب است بدانید بسیاری از عکاس‌های طبیعت برای تصویربرداری از طبیعت ومحیط زیست زمین به این جزیره می‌آیند.

جزایر پرنس۹

راه دسترسی به جزایر پرنس در استانبول

این مجمع‌الجزایر به‌دلیل اینکه فرودگاهی ندارد و همچنین پل و اتوبانی هم از خشکی به آن کشیده نشده است، فقط از راه دریا قابلیت دسترسی دارد و هیچ راهی جز استفاده از قایق یا کشتی برای رسیدن به آن وجود ندارد. اما نگران نباشید، همه روزه در ساعت‌های مختلف کشتی‌ها و لنج‌های مسافربری از خشکی به این جزیره می‌آیند و عبور و مرور به آن دشوار نیست. شما برای رفتن به جزایر پرنس، هم می‌توانید سوار قایق‌های مسافربری بزرگ که چند صد نفر گنجایش دارند بشوید و هم از قایق‌های تندرو که ظرفیتشان نهایت 12 نفر است استفاده کنید و سریعتر به جزیره بروید و طبیعی است که استفاده از قایق‌های تندرو هزینه بیشتری نسبت به قایق‌های مسافربری دارند.

۱جزایر پرنس

سخن پایانی

اگر به‌دنبال جایی برای سفر رفتن می‌گردید که بتوانید به‌دور از سروصدا و بوق ماشین و هوای آلوده چند روز استراحت کنید و از محیط انرژی بگیرید، جزایر پرنس در استانبول قطعا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. در این جزیره فقط صدای برخورد برگ درختان به یکدیگر، پرندگان آسمان و امواج ساحل را می‌شنوید و از هرگونه آلودگی صوتی درامان هستید. برای خوردن غذا می‌توانید خودتان از دریا ماهی بگیرید و نیز می‌توانید از غذا‌های متنوع در رستوران‌های مختلف این جزایر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.